Poptávám školení.
Popis:
- rozvoj měkkých dovedností vědeckých a výzkumných pracovníků
Celkový rozsah:
- 35 školicích dní (5 skupin – pro každou skupinu školení v rozsahu 7 dní)
- kdy jeden školicí den je reprezentován 6 hodinami čistého času (1 hod. = 60 min.)
- vědečtí pracovníci budou rozděleni do 5 skupin po 6 vědcích.
Každá skupina bude absolvovat následující tři kurzy obsahující tyto školicí moduly:
1. Zlepšení řízení výzkumu a vývoje – manažerské dovednosti (3 dny po 6 hodinách)
- a. smysl řízení a osobnost manažerské práce pro vědecké a výzkumné pracovníky (2 hod.)
- b. manažerská psychologie (osobnostní typologie pro vědecké a výzkumné pracovníky v roli manažera) (3 hod.)
- c. styly vedení lidí, situační řízení (2 hod.)
- d. jak zvládat stres a obtížné situace (3 hod.)
- e. efektivní time-management pro řešení komplexních úkolů (2 hod.)
- f. ochrana duševního vlastnictví, licenční problematika (1 hod.)
- g. zakládání spin-off firem (1 hod.)
- h. zvýšení schopnosti týmové spolupráce (2 hod.)
- i. maximální využití potenciálu členů týmu (2 hod.)
Na konci tréninku si účastníci určí svůj akční plán vzhledem ke klíčovým bodům tréninku. Stanoví se cíle spojené s probíraným tématem, kterých chtějí během cca 2-3 týdnů dosáhnout, odpovědi na otázky jako: Co si odnáším? Co chci změnit? Kdy to změním a jak to udělám?
2. Zlepšení řízení výzkumu a vývoje – komunikační dovednosti (2 dny po 6 hodinách)
- a. verbální a neverbální komunikace (1 hod.)
- b. řeč těla a její cílené využívání (1 hod.)
- c. jak se ptát a efektivně naslouchat (1 hod.)
- d. proč se dostáváme do obtíží a jak jim čelit? Asertivita v praxi (1 hod.)
- e. zásady konstruktivní komunikace (1 hod.)
- f. vyznáte se v druhých? (1 hod.)
- g. specifika telefonické komunikace v obtížných situacích (1 hod.)
- h. překonávání námitek (1 hod.)
- i. příprava a vedení porady (1 hod.)
- j. videotrénink + průběžná analýza rolových her a zpětná vazba (1 hod.)
- k. úspora času pomocí efektivní komunikace (1 hod.)
- l. snížení rizika mezilidských konfliktů (1 hod.)
Na konci tréninku si účastníci určí svůj akční plán vzhledem ke klíčovým bodům tréninku. Stanoví se cíle spojené s probíraným tématem, kterých chtějí během cca 2-3 týdnů dosáhnout, odpovědi na otázky jako: Co si odnáším? Co chci změnit? Kdy to změním a jak to udělám?
3.Zlepšení řízení výzkumu a vývoje – prezentační techniky (2 dny po 6 hodinách)
- a. analýza vlastních předpokladů pro úspěšnou prezentaci (1 hod.)
- b. příprava prezentace - rozbor základních otázek před prezentací (1 hod.)
- c. verbální a neverbální komunikace fokusovaná na výklad prezentace (2 hod.)
- d. nácvik dovednosti prezentovat (1 hod.)
- e. přesvědčivé vystupování, jak vzbudit zájem (1 hod.)
- f. tréma a její úspěšné zvládnutí (1 hod.)
- g. umění přesvědčit, umění odpovídat na otázky (1 hod.)
- h. systém výběru aktivních posluchačů (1 hod.)
- i. výběr prezentačních prostředků (1 hod.)
- j. nácvik dovednosti improvizace (1 hod.)
- k. trénink modelových situací (1 hod.)
Na konci tréninku si účastníci určí svůj akční plán vzhledem ke klíčovým bodům tréninku. Stanoví se cíle spojené s probíraným tématem, kterých chtějí během cca 2-3 týdnů dosáhnout, odpovědi na otázky jako: Co si odnáším? Co chci změnit? Kdy to změním a jak to udělám?
Další informace v příloze.